Έναρξη της πλατφόρμας myDATA για όλες τις επιχειρήσεις

e-invoice-aade Για όλες τις επιχειρήσεις και επαγγελματίες και τα λογιστήριά τους είτε αυτές είναι μηχανογραφημένες - είτε όχι, σε λίγες μέρες θα είναι υποχρεωτική η αποστολή των δεδομένων πωλήσεων και αγορών στην πλατφόρμα myDATA. Το σύστημα ξεκίνησε την λειτουργία του από 1 Οκτωβρίου 2020 και εκτιμάται ότι από αρχές του 2021 θα ξεκινήσει υποχρεωτικά την λειτουργία του για όλους.

 

Ξεκίνησε πιλοτικά από σήμερα, 1η/10/2020, η ψηφιακή διαβίβαση στην πλατφόρμα των Ηλεκτρονικών Βιβλίων – myDATA για όλες τις επιχειρήσεις και για παραστατικά που εκδίδουν από αυτή την ημερομηνία και μετά.

Με Κοινή Απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών κ. Απόστολου Βεσυρόπουλου και του Διοικητή της ΑΑΔΕ κ. Γιώργου Πιτσιλή για την ενεργοποίηση της πλατφόρμας myDATA, ελήφθη υπόψη ο βαθμός ετοιμότητας των επιχειρήσεων εξαιτίας της πανδημίας του COVID-19. Στο πλαίσιο αυτό, προβλέπεται ότι:

- Για το 2020 οι επιχειρήσεις μπορούν να διαβιβάσουν τα παραστατικά μόνο του τελευταίου τριμήνου (Οκτώβριος – Δεκέμβριος). Η υποχρέωση διαβίβασης των παραστατικών εσόδων όλου του 2020 θα παραμείνει μόνο για τις επιχειρήσεις που θα λάβουν τα κίνητρα ηλεκτρονικής τιμολόγησης μέσω παρόχου για το έτος αυτό.
- Η ψηφιακή διαβίβαση των παραστατικών στο myDATA καθίσταται υποχρεωτική από την 1η/1/2021.

Αναλυτικότερα, από σήμερα, 1η/10/2020, μέσω της διεύθυνσης mydata.aade.gov.gr:
- Μπορεί να γίνει εγγραφή στην ειδική διεπαφή της ΑΑΔΕ (myDATA RESTAPI) για διαβίβαση παραστατικών μέσω προγραμμάτων διαχείρισης επιχειρήσεων (εμπορικά /λογιστικά, ERP).
- Είναι διαθέσιμη η ειδική φόρμα για καταχώρηση παραστατικών για επιχειρήσεις με μικρό τζίρο ή μικρό πλήθος παραστατικών. Εντός του Νοεμβρίου, οι επιχειρήσεις αυτές θα έχουν τη δυνατότητα μέσα από την πλατφόρμα myDATA να εκδίδουν τα τιμολόγιά τους και να λαμβάνουν αντίγραφά τους σε ψηφιακή μορφή.

Από τη Δευτέρα 5/10/2020 στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ, τηλ.: 213.1621000) θα λειτουργεί και ειδική υπηρεσία εξυπηρέτησης και υποδοχής ερωτημάτων για την πλατφόρμα Ηλεκτρονικών Βιβλίων – myDATA.

Το υπουργείο Οικονομικών καλεί όλες τις επιχειρήσεις να συμμετάσχουν ενεργά στο τρίμηνο της πιλοτικής λειτουργίας, ώστε να προετοιμαστούν για την παραγωγική περίοδο και να συμβάλουν με γόνιμες παρατηρήσεις στη βελτίωση της πλατφόρμας myDATA.

 

 H Alpha ΠΛΗΡΟΡΟΦΟΡΙΚΗ Α.Ε. έχει ξεκινήσει εδώ και πάρα πολλούς μήνες να ενημερώνει τις επιχειρήσεις του Έβρου και της Θράκης για τις νέες απαιτήσεις και τις διαδικασίες συμμόρφωσης των μηχανογραφικών συστημάτων ή ταμειακών μηχανών με τα νέα δεδομένα. Αν θέλετε η επιχείρησή σας να συμμορφωθεί με τα νέα δεδομένα επικοινωνήστε με το τ. 2551038444 (Τμήμα Μηχανογράφησης και Εξυπηρέτησης Πελατών) ή αποστείλτε ένα απλό email στο support [at] alphait.gr για να επικοινωνήσουμε μαζί σας και να σας ενημερώσουμε διεξοδικά.

 

Σχεδιασμός & Ανάπτυξη από την Alpha ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ AE